سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کانون تئاتر الزهرا
  •   اخبار جدید تئاتری
  •                                                          به نام خالق خلاق               

         

    در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی؛

    نمایش «دژاوو» با حضور بازیگران ایرانی و آلمانی اجرا می‌شود

    خبرگزاری فارس: نمایش «دژاوو» کار مشترکی میان دانشجویان تربیت مدرس و دانشجویان آلمانی است که به سرپرستی مسعود دلخواه در جشنواره تئاتر دانشگاهی اجرا می‌شود.


    مسعود دلخواه، مسئول پروژه اجرایی این نمایش به خبرنگار تئاتر فارس گفت: قرار است در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی نمایش مشترک میان ایران و آلمان توسط دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس و آلمانی روی صحنه برود.
    وی ادامه داد: این پروژه سال گذشته در آلمان و در یک جشنواره هنری اجرا شد و قرار است در ایران نیز اجرا شود، سرپرست کل نمایش در ایران آقای محمدرضا خاکی بوده و مسئولیت اجرایی نمایش نیز بر عهده من است.
    دلخواه یادآور شد: نام نمایش «دراژوو» نام دارد و به‌معنای کسی است که قبلا جایی دیده شده باشد. این نمایش به سه زبان انگلیسی، فارسی و آلمانی اجرا می‌شود.
    وی افزود: اساس نمایش برقراری ارتباط میان فرهنگ‌ها است و در این نمایش بازیگران خود به جای نقش بازی می‌کنند و به گونه‌ای نشانگر رابطه میان فرهنگ نسل جوان ایرانی و آلمانی است.
    دلخواه گفت: گروه آلمانی چند روز قبل از جشنواره به ایران می‌آیند و در این نمایش هفت دانشجوی ایرانی و پنج دانشجوی خارجی بازی خواهند کرد.

     
    در گفت‌وگو با فارس؛
    امینی «قصه بخت خفته» را برای اجرا، می‌نویسد

    خبرگزاری فارس: رحمت امینی قصد دارد با نگارش نمایشنامه،«قصه بخت خفته» را تابستان سال جاری روی صحنه ببرد.


    رحمت امینی، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر در گفت‌و‌گو با فارس درباره جدید‌ترین کارش گفت: «قصه بخت خفته» کاری در زمینه تئاتر کودک است و بر این اساس قصد دارم یک قصه قدیمی ایرانی را به نمایشنامه تبدیل کنم.
    وی تصریح کرد: مضمون این قصه در مورد بخت خفته است و به احتمال زیاد اسم نمایش نیز همین خواهد بود و اگر مشکلی پیش نیاید برای تابستان سال جاری آماده خواهد شد.
    امینی اظهار داشت: به دلیل مشغله کاری توفیق شرکت در جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی را نخواهم داشت اما با این حال داور بخش نمایشنامه‌خوانی این جشنواره هستم.
    بر اساس این خبر، امینی قرار است این بار با نمایش کودکانه، کاری را روی صحنه ببرد.
    وی مشغول نگارش نمایشنامه‌اش است و پیش از این رحمت امینی نمایش «مچ‌گیری» را با حضور دانشجویان هنر و معماری در تالار اصلی مولوی به روی صحنه برده بود.

     
    زهرا صبری در گفت‌وگو با فارس خبر داد؛
    اجرای نمایش «زمین و چرخ» در فرانسه

    خبرگزاری فارس: زهرا صبری از اجرای نمایش «زمین و چرخ» در جشنواره‌ای که در فرانسه برگزار می‌شود، خبر داد.


    زهرا صبری، کارگردان تئاتر به خبرنگار تئاتر فارس گفت: فیلم نمایش «زمین و چرخ» را یکی از داوران کانادایی به جشنواره‌ای در فرانسه برد و آنها با دیدن فیلم نمایش، گروه را برای اجرا به این کشور دعوت کردند.
    وی افزود: قرار است شهریور ماه سال جاری نمایش «چرخ و زمین» را در کشور فرانسه اجرا کنیم. اجرای نمایش در جشنواره‌ای معتبر در فرانسه خواهد بود که به صورت سه سالانه برگزار می‌شود. این نمایش در جشنواره مذکور پنج اجرا دارد.
    نمایش «زمین و چرخ» متشکل از هفت حکایت از مولاناست که شش حکایت در حاشیه است و «حکایت موسی و شبان» هسته مرکزی نمایش را می‌دهد. این نمایش جزو تولیدات سال 86 دفتر تولیدات عروسکی مرکز هنرهای نمایشی است.
    در این نمایش عروسکی سیما میرزاحسینی، رکسانا بهرام و مونا سربندی به عنوان بازی‌دهندگان عروسک حضور دارند، هم‌چنین بابک نصیری خواه آهنگساز،‌ زهره برات‌لو مدیر صحنه، محسن ولیعی طراح پوستر و بروشور و رضا حیدری مسئول نور نمایش هستند.
    طراحی عروسک‌های نمایش را زهرا صبری به عهده داشته و فاطمه عباسی و سیما میرزاحسینی ساخت عروسک را انجام می‌دهند.

     
    نسخه ویدیویی نمایش عروسکی «ماکاندو» آماده شد

    خبرگزاری فارس: نسخه ویدیویی نمایش عروسکی ماکاندو به کارگردانی «آزاده انصاری» تولید شد.


    به گزارش خبرگزاری فارس، امیر عباس تقی‌پور مدیرعامل شرکت فرهنگ فیلم تهران (وابسته به انتشارات علمی و فرهنگی متعلق به وزارت علوم، تحقیقات وفن آوری)، در این باره گفت: این نمایش در راستای اجرایی کردن سیاست های مصوب مبنی بر تولید آثار نمایشی برگزیده در حوزه کودک و نوجوان ویژه گروه‌های سنی الف و ب تولید ویدیویی شده است.
    وی با اشاره به اینکه نمایشنامه "ماکاندو " بر اساس سه داستان کوتاه از گابریل گارسیا مارکز نوشته شده و آرش پارساخو آن را ترجمه کرده است ادامه داد این نمایش سه داستان را با محوریت قرار دادن یک روایت مرکزی به گونه‌ای تعریف می‌کند که یک کلیت پیوسته و یکپارچه را نتیجه می‌دهد. در واقع تماشاگر ماکاندو شاهد یک اجرای سه اپیزودی به هم پیوسته است که شخصیت اصلی آن زنی با لباس و چهره عجیب و غریب و غیرواقعی است. این نمایش، داستان ورود پیرمردی عجیب به "ماکاندو " است که اتفاقات گوناگونی را به دنبال دارد و زندگی ساکنان این شهر کوچک خیالی را دست‌خوش تغییراتی می‌کند.
    وی در مورد اینکه چرا این شرکت اقدام به تولید این نوع نمایش ها نموده است گفت: تئاتر، هنر چگونه مؤثر بودن و زندگی مفید است. اگر بتوانیم تئاتر را همگانی کنیم هم به نفع این هنر و هم به نفع مردم است. بسیاری از مردم بدلیل هزینه و دوری تا مراکز نمایشی از رفتن به تئاتر خودداری می کنند و ما با این اقدام خود قصد داریم تئاتر را به خانه ها برده و امکان حمایت بیشتر از گرو های نمایشی را نیز فراهم کنیم.
    مدیر عامل شرکت فرهنگ فیلم تهران ادامه داد: این نمایش که مدت زمان آن حدود "65 دقیقه است در استودیو فرهنگ فیلم تولید شده است.
    تقی پور با اشاره به ضعف منابع پژوهشی و فقدان گروههای مرجع در حوزه تئاتر کودک و نوجوان گفت: علاوه بر این فعالیت‌ها، واحد تولید شرکت در حال جمع‌آوری بانک اطلاعات نمایش کودک و نوجوان در ایران است که در آینده نزدیک در اختیار پژوهشگران، دست‌اندرکاران و علاقمندان این حوزه قرار خواهد گرفت.
    مرضیه ایمان‌خانی، فرزانه عاقلی، نسیم یاقوتی و نعیما کرمی عروسک گردانان این نمایش هستند.
    سایر عوامل نمایش ماکاندو عبارتند از: کارگردان هنری: آزاده انصاری، کارگردان تلویزیونی: حسن سلیمان میگونی،‌ مدیرتولید: بهزاد ناظری،‌ هماهنگی تولید و فنی: امین اسماعیلی، صدابردار: محمدرضا میرکمالی،‌ طراحی و اجرای موسیقی: فرشاد فزونی، روابط عمومی: سید مهدی محمدی.
    گزارش فارس حاکی است، واحد تولید شرکت فرهنگ فیلم تهران از حدود یکسال پیش با هدف تولید و توزیع آثار نمایشی برتر و با شعار "تئاتر در خانه " به تولید آثاری چون مکبث، هملت،‌ مش مش قلی خان، یه شهر بی پرنده، رمپل و فیلم کوتاه خاطرات گمشده پرداخته و پیش از این نیز با صدور اطلاعیه‌ای آمادگی خود را برای حمایت از گروه های نمایشی که قصد تولید نسخه ویدیویی آثار خود را دارند اعلام کرده بود.

     

    منبع : خبرگزاری فارس

     

                                                      تورا به نور اسمانها زمین می سپارم



     



  • نویسنده: سمیه شاه حسینی(پنج شنبه 88/1/27 ساعت 12:20 صبح)

  • نظرات دیگران ( )


  •   لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • معرفی کتاب
    اخبار
    تئاتر مدرن ایرانی
    آمار تماشاگران تالارهای مجموعه تئاترشهر
    فراخوان هشتمین جشنواره سراسری تئاتر بانوان
    اجرای رایگان نمایش خرمشهر 11
    اخبار تئاتری
    چه خبر از تئاتر؟
    پانتومیم
    چگونه نمایشنامه بنویسیم ؟
    گزارش تصویری اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاه
    «تئاتر شهر» میزبان پنج نمایش جدید میشود
    سفر بانوی دریایی با کشتی شیطان
    مصاحبه با عاطفه تهرانی
    اجرای نمایش «درنای شب» در فرهنگسرای بهمن
    [همه عناوین(38)]
  •    RSS 

  •   خانه

  •   شناسنامه

  •   پست الکترونیک

  •  پارسی بلاگ



  • کل بازدید : 36693
    بازدید امروز : 0
    بازدید دیروز : 3
  •   فهرست موضوعی یادداشت ها

  • اصطلاحات .
  •   درباره من

  • کانون تئاتر الزهرا
    مدیر وبلاگ : مرسا سید موسوی[43]
    نویسندگان وبلاگ :
    ندا هاشمی[8]
    الهه خوش قلب[0]
    سمیه شاه حسینی[20]
    سارا پورسرخ[5]
    مرضیه کامیابی[2]


  •   لوگوی وبلاگ من

  • کانون تئاتر الزهرا

  •   اشتراک در خبرنامه
  •  

  •   اوقات شرعی
  • اوقات شرعی